Na kogo stawiają dekarze?

Budowa bądź remont dachu to przedsięwzięcie wymagające nie tylko określonych nakładów finansowych, ale również przemyślanych decyzji dotyczących konkretnych materiałów. Które z nich wybierają dekarze?

Tekst AGNIESZKA WÓJCIK-ZACHORSKA

Podobnie jak pozostałe materiały budowlane pokrycia dachowe bez względu na swój rodzaj cechują się różnorodnymi parametrami, trwałością, itp.

Poza estetyką, wybór optymalnego dachu przekłada się bezpośrednio na jakość oraz komfort użytkowania. Inwestorzy, którzy mają jasno sprecyzowane oczekiwania co do zastosowanego rozwiązania – stoją przed wyborem dostawcy wybranego rodzaju materiału.

Wybór najlepszego pokrycia dachowego
jest decyzją skomplikowaną, zaś
dostępna na rynku oferta – bardzo duża.

Wiedza klientów na temat materiałów
dachowych rośnie proporcjonalnie do wzrostu działań promocyjnych i informacyjnych ich producentów. Ogniwem, które łączy działania sprzedażowe dostawców pokryć dachowych oraz potrzeby klientów są dekarze.

Fachowcy mają wiedzę o produktach zdobytą na podstawie doświadczeń oraz potrzeb swoich klientów.

Według badań i analiz przeprowadzonych przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku dekarze pełnią kluczową rolę w decyzji dotyczącej wyboru marki.

Zaś częstotliwość polecania marek pokryć dachowych z roku na rok rośnie.

Średnia częstotliwość polecania marek pokryć dachowych wśród fachowców zajmujących się montażem pokryć dachowych ciężkich wynosi 72,3%, a dla dachów blaszanych – 74,0%. Jeszcze rok wcześniej wskaźniki te wynosiły odpowiednio 70% i 69%.

Aż 41,3% dekarzy rekomenduje konkretne marki pokryć dachowych w każdym realizowanym zleceniu. Dla pokryć blaszanych współczynnik ten jest jeszcze wyższy – wynosi 46%.

JAK WYGLĄDA SKUTECZNOŚĆ REKOMENDACJI DEKARZY?

Średni stopień skuteczności polecania konkretnych marek zarówno dla pokryć dachowych ciężkich, jaki i blaszanych wynosi aż 83%.

Wynik ten jest potwierdzeniem roli wykonawcy w procesie decyzyjnym inwestorów. Badania ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku potwierdzają, że doradcza siła dekarzy jest niebagatelna.

Fachowcy, którzy swój autorytet budują na podstawie własnych doświadczeń, poprzez rekomendacje stają się ambasadorami określonych marek. Weryfikują obietnice składane przez producentów określonych rozwiązań, zaś polecając konkretne marki – sygnują ich.

Fachowcy chętnie wskazują swoim klientom konkretne rozwiązania, choć należy mieć świadomość, że również odradzają. Wykonawcy powinni być zatem ważnym ogniwem w planowaniu strategii marketingowej i komunikacyjnej dostawców pokryć dachowych.

Ambasadorzy marki, bo tak należy mówić o dekarzach, polecających określone produkty, to szczególna grupa osób, która na podstawie swoich doświadczeń i preferencji decyduje się reklamować daną markę, stając się częścią procesu decyzyjnego ostatecznego klienta.

Współczesny marketing przyzwyczaja nas do tego, że ambasador marki to przeważnie znany celebryta, który sygnuje określone marki swoim wizerunkiem, ale nie zawsze fachową wiedzą.

Z kolei opinia specjalistów- dekarzy, zbudowana na długoletnim stosowaniu produktów różnych marek, w trakcie realizacji wielu inwestycji to gwarancja jakości, trwałości i funkcjonalności określonych rozwiązań.

Pozycja wykonawców na rynku budowlanym jest ściśle związana z wpływem, jaki mogą wywrzeć na wizerunek marki, a tym samym na poziom sprzedaży produktów.

Nie dziwi zatem fakt, że producenci materiałów budowlanych w akcjach marketingowych uwzględniają długofalową strategię współpracy z dekarzami.


W kolejnym numerze: Czy środowisko dekarzy się zmieniło?


AGNIESZKA WÓJCIK-ZACHORSKA
Kierownik Projektów Badawczych

Napisz komentarz