Firma dekarskaSzkolenia dla dekarzy

Wiosna w firmie dekarskiej

Koniec okresu zimowego to czas, gdy tradycyjnie (choć ostatnie lata temu przeczyły i młodzi dekarze mogą mieć inne nawyki) wykonawcy w mniejszym stopniu angażowali się w realizację zleceń, a bardziej „ostrzyli miecze”. To okres, w którym odbywa się szczególnie dużo inicjatyw branżowych: targi, szkolenia, integracja. Wiosna ma tę magiczną moc, która powoduje, że zwykle ze zdwojoną siłą ruszamy do pracy.

Tekst ADAM MITURA

Tymi kilkoma zdaniami chciałbym zachęcić do wykorzystani entuzjazmu typowego dla tej pory roku także do budowania dojrzałości biznesowej firm dekarskich. Do poszerzenia spektrum swojego zainteresowania poza realizację kontraktów, do świadomego zarządzania i implementowania rozwiązań budujących satysfakcję właściciela, także z tego, jaki wizerunek ma jego firma, jak kojarzona jest marka, jak dojrzale zarządzane jest przedsiębiorstwo. W ramach wiosennych porządków w firmie warto dokonać przeglądu tego, na ile aktualne są rozwiązania i procesy biznesowe.

Marketing

Mamy kolejny rok i może czas przestać udawać, że to nieważne, że zleceń jest wystarczająco dużo i że Internet to chwilowa moda. Zawirowania naszych czasów pokazały, że nic nie jest dane raz na zawsze. Wielu dekarzy tkwiło w przekonaniu, że klienci pozostaną na stałe w nadmiarze, że budowlanka może tylko rosnąć. Ostatnie lata pokazały, że dbałość i świadome kształtowanie wizerunku, obecność w mediach, portalach, komunikacja z klientami, są wartością. Inwestorami stają się osoby coraz młodsze. Takie, dla których marketing, także – a może przede wszystkim – nowoczesny, dziejący się w przestrzeni internetowej, to codzienność i żadna branża nie jest dla niego nieodpowiednia. Warto zdecydować o przeglądzie stosowanych kanałów komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi oraz wdrożeniu nowych.

Proces obsługi klientów, realizacja kontraktów

To element ważnego, pierwszego wrażenia. Zanim inwestor doceni jakość wykonanych prac, może minąć sporo czasu. Jednak każdy kontakt z dekarzem i to, jak jest pozycjonowany, jest elementem kształtującym jego wizerunek. Dekarz, który chce obsługiwać poważne, ambitne, najbardziej dochodowe kontrakty, musi dopracować każdy element kontaktu z inwestorami. Profile na właściwych portalach internetowych, własna strona internetowa, opinie w necie, miejsce i sposób prowadzenia spotkań z inwestorami, forma i zakres oferty, umowy i każdy inny element, który klient „widzi”, „słyszy”, którego „dotyka” i „czuje”, ma ogromne znaczenie.

Kompetencje własne i pracowników

Intensywność prac, której w sezonie 2023 wszystkim życzę, będzie w tym obszarze pewną przeszkodą. Jednak dekarz świadomie planujący wzmocnienie pozycji swojej firmy, dążący do budowania jej nowoczesności, musi znaleźć czas i sposób na to by tego elementu nie pominąć. Zachęcam do przeglądu kalendarza wydarzeń planowanych na rok 2023 – choćby przez PSD – i ujęcie we własnym planie działań udziału w inicjatywach rozwijających kompetencje: zawodowe, sprzedażowe i zarządcze.

Relacje i relaks

Na pierwszy rzut oka nie wydają się być ważne, ale są wręcz krytyczne. Pierwszy powód to cecha środowiska dekarskiego, które jest znane z dużej integracji i wagi, jaką przywiązuje do budowania relacji. Po prostu opłaca się być jego aktywną częścią.
Drugi aspekt jest bardziej indywidualny, jednak nie może zostać pominięty. Jest nim poczucie osobistego szczęścia, spełnienia. Trudno o nie, gdy dekarz nie znajduje czasu dla siebie. Bywa, że odczuwa winę za niewystarczającą obecność w życiu swoich bliskich, którym co prawda często zapewnia byt, jednak umykają mu rzeczy z perspektywy czasu co najmniej tak samo ważne: dorastanie dzieci, wspólny czas z bliskimi, wakacje. Wybaczcie Państwo proszę moją śmiałość, ale warto dobrze przeanalizować oraz zważyć koszty i korzyści. Doświadczenia pokazują, że sprawy się nie walą, gdy dekarz mądrze uwolni siebie dla siebie.
I takimi wiosennymi rozważaniami chciałbym Was w tym pogodnym czasie zainspirować. Pogodnym, bo wierzę, że czytacie ten materiał w uśmiechniętym towarzystwie promieni słonecznych, bo ja popełniałem go przy temperaturze 2˚, lepkiej papce spadającej z nieba, pełen marzeń o przyjściu wiosny.


ADAM MITURA
Partner firmy doradczo-szkoleniowej Mitura Academy. Laureat prestiżowej nagrody Polish National Sales Awards. Od 2003 roku współpracuje z wiodącymi firmami z branży budowlanej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Back to top button