Firma dekarskaMarketing dla dekarzy

Najlepsze sposoby na spotkanie online

Nieco ponad rok temu żyliśmy bez większych ograniczeń. Pandemia zmieniła świat, nasze życie rodzinne i zawodowe. Wiele firm wprowadziło pracę zdalną, co narzuciło konieczność opanowania nowych narzędzi współpracy. Największą potrzebą jest szybki kontakt i organizowanie spotkań dla wielu osób oddalonych od siebie nawet o setki kilometrów. Oto programy, które w tym pomogą.

Wybór IWONA SZCZEPANIAK
ZOOM

Jego popularność wybuchła wraz z początkiem pandemii wirusa COVID-19. Zoom zaczął być używany wszędzie i w wielu miejscach stał się najpopularniejszą aplikacją tego typu, wypierając Webexa czy Skype’a. Kluczem do sukcesu jest prostota. Zoom nie wymaga od każdego użytkownika rejestracji i zakładania konta. Jedynie osoba, która chce rozpocząć spotkanie musi mieć konto. Pozostali – klikając w link – mogą dołączyć jako goście. Zoom działa bardzo dobrze nawet przy słabym łączu internetowym. Pozwala między innymi udostępniać pulpit, dodawać wirtualne tło, nagrywać rozmowę wideo i ma przydatną funkcję „podnoszenia ręki”. Darmowa wersja zapewnia połączenie do 40 minut dla nawet 100 osób. Gdy czas spotkania będzie zbliżał się ku końcowi, program wyświetli powiadomienie. Użytkownicy mają możliwość uaktualnienia poprzez wykupienie abonamentu na jeden z jego płatnych planów – najwyższy pozwala bez ograniczeń czasowych poprowadzić spotkanie do 1000 osób

MICROSOFT TEAMS

To oprogramowanie, które wchodzi w skład zestawu programów Office. Na całe szczęście nie musimy być posiadaczami pełnego pakietu Office, aby korzystać z Microsoft Teams (MT). Dostępna jest bowiem darmowa wersja z ograniczeniami, które możemy usunąć wykupując płatny pakiet. MT umożliwia prowadzenie spotkań online do 60 minut i do 100 osób jednocześnie. To wystarczający czas na przeprowadzenie spotkania w małej firmie. Ma również zintegrowany kalendarz, w którym możemy zaznaczać cykliczne spotkania i zapraszać przez niego uczestników. Jest to program o wielu rozbudowanych funkcjach. Jeżeli chcemy wykorzystać go do cyklicznych spotkań firmowych, kiedy potrzebna jest synchronizacja z kalendarzem spotkań oraz możliwości udostępniania ekranu czy dzielenia się plikami w załącznikach, jest to bardzo dobre rozwiązanie. Jeżeli jednak chcemy wykorzystać go do sporadycznych przyjacielskich wideokonferencji, ogrom dodatkowych funkcji może nas przytłoczyć.

DISCORD

Nikt nie mówił, że wszystkie wideokonferencje muszą być związane z pracą. Ciekawą propozycją – stworzoną głównie z myślą o graczach – jest Discord. Program zezwala na komunikację głosową, tekstową i wideorozmowy. Pozwala na tworzenie specjalnych grup tematycznych i wygodną komunikację ze znajomymi. Na czacie można przesyłać pliki, a korzystanie oraz zakładanie własnego serwera jest całkowicie darmowe. Zaletą jest to, że można tworzyć grupy publiczne lub prywatne, kanały tylko dla znajomych lub dla wybranej garstki graczy uczestniczących w danym „party”. Nie ma też żadnych ograniczeń czasowych. Takie spotkanie może trwać tyle, ile potrzeba (niektórzy twierdzą, że nawet tydzień). Discord ułatwia przeprowadzenie burzy mózgów czy spotkania firmowego. Na każdym z serwerów administrator może dostosować przywileje każdego z użytkowników, a także tworzyć kanały głosowe i tekstowe z ograniczonym dostępem. Nie dojdzie więc do sytuacji, gdy ktoś z grupy zaburzy innym pracę.

GOOGLE MEET

Może być używany do spotkań wideo: wirtualnych zajęć jogi, cotygodniowego klubu książki, a także z sąsiadami, rodziną lub znajomymi. Wystarczy skonfigurować spotkanie i udostępnić link. Nie trzeba się zastanawiać, czy zaproszeni mają odpowiednie konta lub wtyczki. Google chwali się, że Meet został stworzony w celu zapewnienia bezpieczeństwa na dużą skalę. Zaprojektowano go w taki sposób, by zapewniał niezbędny poziom ochrony użytkowników, ich danych oraz prywatności informacji. Wszystkie spotkania wideo w Google Meet są szyfrowane. Bezpieczeństwo zapewniają również domyślnie włączone funkcje zapobiegające nadużyciom. W rozmowie może aktywnie uczestniczyć 250 osób – udostępniać ekran, pliki tekstowe i dźwięk. Nie ma też żadnych ograniczeń czasowych. Każda konferencja w Meet może być nagrana i automatycznie zapisana na dysku Google w formie pliku wideo. Spotkania można transmitować na żywo nawet dla 100 tys. widzów.

CISCO WEBEX MEETINGS

To jedna z najbardziej popularnych aplikacji do telekonferencji, używanych nie tylko w firmach, ale także na uczelniach. Największym ograniczeniem wersji bezpłatnej jest długość spotkania – maksymalnie 50 minut. Opcja płatna umożliwia między innymi integrację z kalendarzami, a także nagrywanie spotkań oraz dostęp do miejsca w chmurze. Do spotkania można dołączyć zarówno z komputera PC, jak urządzenia mobilnego. Webex ma przeznaczoną aplikację desktopową, ale nie musimy z niej korzystać. Dostępna jest także całkowicie przeglądarkowa wersja usługi. Bardzo ciekawą, unikalną funkcją jest whiteboarding. To forma udostępnienia ekranu, w której dzielimy się białą tablicą. Za pomocą szeregu dostępnych narzędzi każda z osób, która uczestniczy z nami w rozmowie może na tej tablicy pisać i rysować. Wirtualna tablica jest dużym udogodnieniem, a dodatkowym plusem jest to, że organizator spotkania decyduje kto i kiedy ma do niej dostęp, wybierając konkretną osobę i nadając jej uprawnienia.

MESSENGER ROOMS

Aby uczestniczyć w spotkaniu wykorzystując tę aplikację, nie jest konieczne konto na Facebooku ani Messengerze. Wystarczy, że ma je organizator spotkania. Dzięki Messenger Rooms może on utworzyć wirtualny pokój, ustalić kiedy zacznie się spotkanie i kiedy uczestnicy będą mogli dołączyć oraz to, czy pokój jest dostępny dla wszystkich znajomych czy tylko dla tych, którzy dostaną link z zaproszeniem. W aplikacji mamy możliwość współdzielenia ekranu i wspólnego oglądania filmów. Możemy więc seans filmowy spędzić wspólnie ze znajomymi oddalonymi o setki kilometrów. Messenger Rooms umożliwia również prowadzenie transmisji na żywo, co jest przydatne do poprowadzenia webinaru. W rozmowie może brać udział do 50 osób, a długość spotkania nie jest w żaden sposób ograniczona czasowo. Niestety, jeżeli udostępnimy link do pokoju publicznie, każdy będzie mógł dołączyć. Administrator może jednak usuwać niechcianych gości lub zablokować dołączanie nowych osób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Back to top button