Firma dekarskaMarketing dla dekarzy

Foto, SEO i wideo

W dzisiejszym, dynamicznym środowisku biznesowym inwestorzy w branży budowlanej mają dostęp do różnorodnych narzędzi i informacji, które wpływają na ich decyzje oraz preferencje. Oto kilka kluczowych aspektów, które odgrywają istotną rolę w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych przez klientów w branży budowlanej.

Tekst MARCIN WOJCIECHOWSKI

Inspiracje na Pintereście a branża budowlana

Pinterest – popularna platforma społecznościowa oparta na wizualnej inspiracji – stała się cennym źródłem informacji dla inwestorów w branży budowlanej. Nazwa platformy Pinterest pochodzi od słów pin interest (angielski odpowiednik słowa zainteresowanie), co dosłownie oznacza: „przypiąć zainteresowanie”. Inwestorzy (a głównie inwestorki), architekci oraz dekoratorzy wnętrz spędzają na tej platformie czas na poszukiwaniu obrazów, które „wpadną im w oko”. Choć w Polsce średni czas dzienny – ATS (ang. Average Time Spent) – poświęcony na korzystanie z Pinteresta nie jest imponujący w porównaniu do Facebooka lub Instagrama, to jego siła w kreowaniu potrzeb zakupowych jest ogromna. Według badań aż 70% inwestorów w branży budowlanej korzysta z Pinteresta jako narzędzia do poszukiwania pomysłów, inspiracji projektowych i najnowszych trendów. Zastosowanie Pinteresta jako źródła inspiracji pozwala inwestorom na odkrywanie kreatywnych rozwiązań, nowych materiałów i produktów, co może mieć w szybkim czasie bezpośredni wpływ na ich decyzje inwestycyjne. Dzięki dostępowi do ogromnej bazy wiedzy o zachowaniach konsumenckich, portal Pinterest cyklicznie prezentuje trendy, jakie będą królowały w następnym roku. Pinterest Predicts (tak nazywa się raport) według twórców sprawdza się i w 80% trafnie przewiduje nadchodzące trendy. Jakie będą trendy w 2024 roku dowiemy się już we wrześniu 2023.

Asymilowanie poprzez krótkie treści wideo

W dzisiejszym cyfrowym świecie treści wideo zdobyły dominującą pozycję jako preferowany format konsumpcji informacji i rozrywki. Inwestorzy coraz bardziej zwracają się w stronę treści wideo, a sami producenci treści starają się sprostać tym oczekiwaniom. Jednym z głównych powodów, dla których konsumenci wolą treści wideo, jest silny wpływ wizualny. Filmy i reklamy oferują bogate wizualnie doznania, które angażują i przykuwają uwagę odbiorców. Przesłanie przekazywane za pomocą obrazów, ruchu, kolorów i dźwięku jest znacznie bardziej porywające i emocjonalne niż sama forma tekstu. W rezultacie, konsumenci często odczuwają większą atrakcyjność i zaangażowanie wobec treści wideo. Z tego powodu również Pinterest, który długo opierał się trendowi TikToka, przekształca się w platformę krótkich form wideo. W 2022 roku liczba „video pinnerów” wzrosła więc 15-krotnie.
Krótkie treści wideo oferują wyjątkową zaletę w postaci szybkiego przyswajania informacji. Konsumenci mogą łatwo zobaczyć kluczowe punkty. Treści wideo mają również znacznie większą zdolność do przekazywania złożonych idei i emocji w porównaniu z innymi rodzajami komunikatów. Poprzez użycie obrazów, dźwięku, mowy i gestów, treści wideo mogą dostarczyć pełniejszych i bardziej zrozumiałych wrażeń. Odbiorcy mogą też łatwiej zidentyfikować się z daną treścią, zrozumieć intencje i odczuć emocje przedstawiane na ekranie. To tworzy silniejsze połączenie między marką a konsumentem.

Customer Experience (CX) a decyzje zakupowe

W dzisiejszym, konkurencyjnym środowisku biznesowym pozytywne doświadczenie klienta (ang. Customer Experience, CX) stało się kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe. Według badań aż 73% inwestorów w branży budowlanej twierdzi, że pozytywne Customer Experience miało istotny lub kluczowy wpływ na ich decyzje zakupowe. Jak można to wytłumaczyć, jeśli duża część procesu zakupowego odbywa się w digitalu bez pomocy realnego przedstawiciela danej marki?
Na początku najlepiej zdefiniować czym zatem jest Customer Experience? CX jest najczęściej utożsamiane z obsługą klienta, ale w praktyce jest doświadczeniem zdecydowanie szerszym, lepiej określanym obecnie jako Customer Journey (podróż klienta).
Na doświadczenia związane z daną marką czy produktem składa się szereg interakcji z firmą na każdym etapie kontaktu z nią. Zaczynając od uzyskania świadomości o jej istnieniu, zapamiętanie pierwszego wrażenia, kolejne poznawanie marki, wejścia w bezpośredni kontakt i nawiązanie relacji. W rzeczywistości CX buduje się więc na długo przed tym, gdy klient kupi produkt czy usługę i kończy się jeszcze przez długi czas po tym zakupie. Do tego doświadczenia wliczają się również wszelkie testimoniale (oświadczenia klientów wychwalające zalety produktu), gwiazdki, opinie, polecenia, promocje, sprzedaż i interakcje posprzedażowe. Skuteczne zarządzanie relacjami z klientami, profesjonalne doradztwo techniczne i wysoka jakość obsługi klienta to elementy, które budują zaufanie oraz lojalność inwestorów wobec marki. W digital marketingu można to realizować poprzez dobrze poprowadzoną komunikację w warstwie foto, wideo, czy ogólnie rozumianego SEO (ang. Search Engine Optimization). Dobrze przeprowadzone Customer Experience może więc przyspieszyć proces podejmowania decyzji inwestycyjnych.

SEO – treści, które znajdują treści

W czasach, gdy większość inwestorów poszukuje informacji i rozwiązań online, rola SEO staje się kluczowa dla skutecznej promocji marki w branży budowlanej. Według badań, dobrej jakości komunikacja digitalowa przynosi większość, ponad 60% najbardziej wartościowych leadów, czyli potencjalnych klientów.
Łatwo powiedzieć, że dobre działania SEO w digital marketingu są kluczowe dla skutecznej promocji marki i osiągnięcia wysokiej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Ale jak je dobrze realizować? Składają się na to różnorodne czynniki, które pomagają zwiększyć ruch organiczny na stronie internetowej i dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. W każdym działaniu najważniejsze są słowa kluczowe. Wybór odpowiednich słów kluczowych jest fundamentalny dla skutecznej pracy SEO. Po ich wybraniu, warto je umieścić w odpowiednich miejscach: na własnej stronie internetowej, w miejscach takich jak tytuły, nagłówki, treść i metatagi, ale też we wszystkich produkowanych treściach, które wysyłamy, „szerujemy” i publikujemy na różnych portalach i platformach, takich jak
Pinterest czy TikTok. Ważne jest, aby te treści były wartościowe, unikalne i dostosowane do potrzeb odbiorców. Treść powinna być dobrze skonstruowana, czytelna i powinna zawierać informacje, które są poszukiwane przez użytkowników (tutaj wracamy do słów kluczowych). Warto także dążyć do tworzenia treści, które rozwiązują konkretne problemy i odpowiadają na pytania użytkowników.
Pisane artykuły, poradniki, Q&A, instrukcje serwisowe, blogi, filmy testimoniale, różnorodne zdjęcia i grafiki są jednym z najważniejszych narzędzi do przyciągania uwagi nie tylko inwestorów, ale też wyszukiwarek internetowych i dostarczania im wartościowych informacji. Dzięki temu, inwestorzy mogą łatwiej znaleźć potrzebne informacje i zbudować większe zaufanie do marki.

Podsumowanie

Podsumowując, praca włożona w tworzenie inspiracji na Pinterest, prowadzenie skutecznego Customer Journey, wykorzystywanie znaczenia treści wideo i SEO to istotne przewagi, wpływające na decyzje inwestorów w branży budowlanej.
Preferencje konsumenckie wyraźnie wskazują, że treści wideo są bardziej atrakcyjne i efektywne w przekazywaniu informacji i emocji. Ich silny wpływ wizualny, szybkość przyswajania informacji, lepsze zrozumienie i wrażenia oraz zwiększona dostępność przyczyniają się do dominacji treści wideo w dzisiejszym świecie medialnym. Jednak roboty wyszukujące Google, czy sztuczna inteligencja Microsoftu wolą karmić swoje algorytmy tekstami. Dlatego warto jako producent treści, uwzględnić te preferencje i dostarczać wysokiej jakości, zróżnicowanych treści, aby efektywnie dotrzeć do swoich odbiorców. Zrozumienie tych aspektów i ich odpowiednie wykorzystanie może przyczynić się do znacznego zwiększenia sprzedaży, zbudowania lojalności klientów oraz osiągnięcia sukcesu na konkurencyjnym rynku budowlanym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Back to top button