
Stulecie Festool – Konferencja Dystrybutorów Festool 2025
W dniach 26–28 maja 2025 roku w malowniczym Gródku nad Dunajcem, w hotelu Heron Live, odbyła się coroczna Konferencja Dystrybutorów Festool. W konferencji uczestniczyło się ponad 60 dystrybutorów oraz cały zespół Festool Polska. Od samego początku wydarzenie wykraczało poza ramy typowego spotkania biznesowego, stając się przestrzenią do nawiązywania relacji, wymiany doświadczeń i świętowania współpracy. Malownicze otoczenie Jeziora Rożnowskiego, rozmowy przy kawie oraz wieczorne spotkania stworzyły wyjątkową atmosferę, która umocniła więzi między uczestnikami.
Oficjalne spotkanie rozpoczęło się od wystąpień Zarządu i Kierownictwa Festool Polska, którzy podsumowali dotychczasowe osiągnięcia i podkreślili, że największą wartością firmy są ludzie – pracownicy i partnerzy handlowi. Peter Pongratz, Cluster Manager regionu, mówił o znaczeniu współpracy, historii firmy oraz przyszłych kierunkach rozwoju, stawiając na innowacje i zrównoważony rozwój. Monika Witowska i Michał Walczak podsumowali 100 lat Festool, akcentując rolę innowacji i wspierania rzemieślników.

To wydarzenie po raz kolejny pokazało, że Festool to nie tylko marka i produkty najwyższej jakości, ale przede wszystkim ludzie. Profesjonaliści, którzy każdego dnia wykazują się zaangażowaniem, pasją i sercem do pracy. Tworzymy zgrany zespół, który łączy coś więcej niż obowiązki zawodowe – tworzymy prawdziwą rodzinę Festool – mówiła Monika Witowska – Członek Zarządu Festool Polska.
Drugi dzień konferencji również udowodnił, jak ważne są dla nas relacje z naszymi partnerami. Podnoszenie kompetencji zarówno dystrybutorów jak i wykonawców jest dla nas kluczowe. Podkreślamy, że ludzie to dla nas najwyższa wartość stąd wynika dbałość firmy nie tylko o jakość narzędzi ale również wiele działań związanych z odpowiedzialnością społeczną od podnoszenia kompetencji, poprzez dbałość o środowisko po inicjatywy związane z edukacją. W naszym Centrum Szkoleniowym niemal codziennie odbywają się praktyczne warsztaty. Wprowadziliśmy również specjalny program dla dystrybutorów podczas, którego uczestnicy zdobywają wiedzę, by otrzymać tytuł Eksperta Sprzedaży. W kolejnych latach planujemy podobny program otworzyć dla wykonawców. – mówiła Paulina Wróbel – Dyrektor Działu Marketingu i Szkoleń.
Historia Festool sięga 1925 roku, kiedy Albert Fezer i Gottlieb Stoll założyli firmę zajmującą się naprawą maszyn do obróbki drewna. Dzięki specjalistycznej wiedzy szybko przekształciła się w producenta innowacyjnych narzędzi, które wyznaczały nowe standardy w branży. Przez sto lat firma konsekwentnie wprowadzała nowatorskie technologie, pozostając liderem innowacji.
Festool to firma z 100-letnią historią, ale ta droga się dopiero zaczyna. Zróbmy razem krok w kolejne stulecie. Tegoroczna konferencja udowodniła, że Festool to nie tylko marka, ale społeczność ludzi, którzy wierzą w jakość, innowacje i siłę współpracy. Zapraszamy wszystkich pasjonatów do współpracy – mówił Michał Walczak
Materiał prasowy: Festool