NOWOCZESNA FIRMA DEKARSKA – Budowanie marki

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu świadomego budowania Nowoczesnej Firmy Dekarskiej to dopiero początek drogi niełatwej, aczkolwiek dającej olbrzymią satysfakcję dekarzowi-właścicielowi. Do tego, jak do każdego innego procesu warto odpowiednio się przygotować. Pomoże nam w tym określenie konkretnego planu.

Tekst MATEUSZ CEPKO

Jednym z jego elementów – w przypadku budowania Nowoczesnej Firmy Dekarskiej – zdecydowanie jest marka, czyli to jak ma być widziane przedsiębiorstwo przez rynek i klientów.

Wielu osobom marka i jej budowanie kojarzy się przede wszystkim z ogromnymi inwestycjami. Myśląc o jakiejś konkretnej marce, bardzo często wyobrażamy sobie wielkie, rozpoznawalne przez większość konsumentów, międzynarodowe koncerny. Oczywiście wszystkie przykłady firm, które czytając ten artykuł pojawiły się w Państwa głowach są jak najbardziej przedsiębiorstwami, które zbudowały i ugruntowały silną, rozpoznawalną pozycję, bardzo często używając do tego ogromnych zasobów finansowych. Niech te przykłady nie zniechęcają jednak do realizacji
pomysłu budowania marki własnej firmy.

Dlaczego? O siłę i rozpoznawalność własnej firmy, można – a nawet należy – zadbać nie tylko przy użyciu dużych pieniędzy i wielkich zasięgów.

Wiele elementów, składających się na markę firmy dekarskiej nie generuje kosztów lub są one znikome. Korzyści z nich płynące natomiast wprost nieocenione. W poprzednim artykule pokusiliśmy się o wskazanie kilku ważnych pytań, na które odpowiedź przybliży Państwa do postawienia sobie celu związanego z rozwojem własnej firmy.

Wchodząc głębiej w zagadnienie i dotykając tematu budowania marki, warto mieć świadomość, jakie czynniki mają wpływ na jej tworzenie i odbiór wśród potencjalnych klientów/inwestorów. Pamiętajmy również, że tworzenie marki własnej firmy może nastąpić w dowolnym momencie jej rozwoju – zarówno na samym początku, jak i w trakcie, co jednak może dostarczać wyzwań, o których wspominaliśmy w poprzednim artykule. Dekarze z wieloletnim doświadczeniem będą ją budować wykorzystując między innymi istniejącą bazę klientów i zrealizowanych inwestycji.

Dekarze, którzy zaczynają tworzyć nową firmę, z pewnością będą mocno koncentrować się na odpowiednio stworzonym wizerunku czy własnych umiejętnościach dekarskich. Co zatem składa się na markę? W jakiej
kolejności ją budować? Oto kilka aspektów.

ZASOBY I WARTOŚĆ DLA RYNKU

Co robię, co umiem, w czym jestem dobry? Budując markę warto nieco mocniej zastanowić się, w których aspektach dekarskiego rzemiosła czuję się najlepszy i jakie inwestycje potrafię robić najlepiej.

OCZEKIWANIA WŁAŚCICIELA

Element, który może wydawać się zaskakujący, a jednak ma olbrzymie znaczenie w kontekście budowania własnej marki. Na czym polega w praktyce? Na angażowaniu się w jak największym stopniu w działania, które lubimy i które pomagają nam się spełniać. To Wasza firma i Wy ustalacie swoje zasady. Ponieważ jesteście przedsiębiorcami, to bardzo minimalne jest ryzyko, że ustalicie takie, które ograniczą produktywność Waszej firmy. Za to tworząc środowisko dopasowane do siebie zyskujecie szczęście pracy, jaka jest dla Was wygodna. Dodatkowo, polega to również na angażowaniu się inicjatywy, z którymi dobrze się czujecie – również te związane ze środowiskiem dekarskim, ale także społecznością, w której żyjecie na co dzień.

PUNKTY STYKU (KONTAKTÓW) Z KLIENTAMI I SPOSOBY ZACHOWAŃ W KAŻDYM Z NICH

Dekarz jest dla klienta jedną z kluczowych osób, która pojawi się w trakcie budowy inwestycji. Niezależnie od wiedzy, doświadczenia oraz jakości wykonania, myśląc o budowaniu marki, należy dużą wagę przywiązać również do sposobu obsługi i rozmowy z inwestorem na każdym etapie inwestycji – od pierwszego spotkania, przez pracę na inwestycji, aż po jej oddanie i kontakt po wykonaniu pracy.

LOGO/NAZWA

Firma powinna mieć odpowiednio dobrane nazwę i logo, z którymi się identyfikuje oraz które przywołują pozytywne, związane z branżą skojarzenia.

WIZERUNEK

A więc to, jak klient widzi właściciela, firmę i jej działania. Mowa tu przede wszystkim o odpowiednim doborze sprzętu, narzędzi i ubioru pracowników, ale także stawianiu wymagań wobec klientów, takich jak odpowiednie przygotowanie budowy, zapewnienie środków niezbędnych do pracy dekarzy.

REKLAMA

W zależności od możliwości może to być lokalne radio czy prasa, ale także szyld na ukończonej inwestycji u klienta. Świetną, niewymagającą dodatkowych nakładów finansowych reklamą jest również dbanie o polecenia klientów. Zachęcamy do przeanalizowania powyższych elementów wpływających na markę Państwa firm dekarskich. Być może część z nich jest jeszcze niezagospodarowana lub jest szansa na jej usprawnienie. Jednocześnie zapraszamy do śledzenia kolejnych artykułów skoncentrowanych na budowaniu Nowoczesnej Firmy Dekarskiej.


cepko

Napisz komentarz