Firma dekarskaMarketing dla dekarzy

Dekarz poleca! Jak rekomendują fachowcy?

Wybór najlepszych produktów do wykonania dachu jest decyzją, której skutki inwestor ponosi przez dziesięciolecia. Zatem rzadko jest ona przypadkowa czy podejmowana „na własną rękę”.

Tekst AGNIESZKA WÓJCIK-ZACHORSKA


Akcje promocyjne podejmowane przez producentów pokryć dachowych dostarczają klientom informacji, co można znaleźć na rynku i jakie są zalety poszczególnych produktów. Ale ogniwem, które spaja zabiegi promocyjne producentów pokryć dachowych oraz własne analizy i poszukiwania klientów, są dekarze. W świetle badań ASM
– Centrum Badań i Analiz Rynku z 2021 roku doradcza siła dekarzy jest coraz bardziej znacząca, zaś skuteczność polecania marek pokryć dachowych sukcesywnie rośnie.

JAK CZĘSTO DEKARZE POLECAJĄ KONKRETNE MARKI?

Dekarze pełnią kluczową rolę w decyzji dotyczącej wyboru marki. Średnia częstotliwość polecania marek pokryć dachowych wśród fachowców zajmujących się montażem pokryć dachowych ciężkich obecnie wynosi 76,2% (wzrost o 3,9 pkt. proc.), a dla dachów blaszanych – 75,5% (wzrost o 1,5 pkt. proc.). Jeszcze rok wcześniej wskaźniki te wynosiły odpowiednio 72,3% i 74,0%. Dla blach modułowych współczynnik częstotliwości polecania wynosi zaś 74,1%. Aż 41,3% dekarzy rekomenduje konkretne marki pokryć dachowych ciężkich w każdym realizowanym zleceniu. Dla pokryć blaszanych współczynnik ten wynosi 41,0% a dla blachy modułowej – 39,0%.

JAKA JEST SKUTECZNOŚĆ REKOMENDACJI DEKARZY?

Średni stopień skuteczności polecania konkretnych marek pokryć dachowych ciężkich, wynosi aż 86,2% i jest wyższy w stosunku do roku poprzedniego o 3,2%. Dla pokryć blaszanych średnia skuteczność polecania jest niewiele mniejsza i wynosi 85,2%, co stanowi wzrost wskaźnika o 2,7 pkt. proc. Dekarze polecają również bardzo skutecznie marki blach modułowych. Średni stopień skuteczności polecania w zakresie tego asortymentu to 84,0%. Wyniki te są potwierdzeniem kluczowej roli wykonawcy w procesie decyzyjnym inwestorów. A jakie marki są ulubionymi markami
dekarzy? Odpowiedzi na to pytanie udziela Ranking Budowlana Marka Roku, który corocznie jest ogłaszany w czerwcu przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Projekt ma na celu zebranie informacji na temat środowiska wykonującego poszczególne prace budowlane, oraz poznanie opinii fachowców w zakresie produktów, których używają w codziennej praktyce. Wyniki rankingów z poszczególnych lat znajdują się na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.

JAK UCZYNIĆ DEKARZA SKUTECZNYM AMBASADOREM MARKI?

Firmy dekarskie budują swoją pozycję rynkową poprzez rekomendacje zadowolonych klientów, którzy oceniają zarówno same produkty, jak i wykonawstwo. Zatem ciągła współpraca dekarzy z producentami wywiera wpływ na jakość całej inwestycji i owocuje lojalnością fachowców wobec marki wynikającą z doświadczenia. Dekarze chętnie wskazują swoim klientom konkretne rozwiązania, ale też odradzają to, co według nich się nie sprawdza. Zatem wyniki
sprzedażowe producentów nie mogą być zadowalające bez strategii marketingowej i komunikacyjnej uwzględniającej rolę dekarzy w procesie rozwoju marki.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Back to top button