Dachy StromePokrycie dachowe

Ceramiczne rozwiązania Koramic na lata. 20 lat innowacji w dachówkach

Historia ceramicznych dachówek sięga wieków. Wciąż jednak stanowią one jeden z najchętniej wybieranych materiałów na dach. Jego popularność to efekt szlachetnego wyglądu, ale także komfortu wynikającego z niezwykłej trwałości i odporności na czynniki zewnętrzne.

Wienerberger, producent rozwiązań dachowych pod marką Koramic stawia na produkty o wysokiej estetyce i trwałości. Kluczem do utrzymania na rynku silnej pozycji marki Koramic jest rozwój bogatej oferty produktów, ale także systemowość umożliwiająca wykonanie kompletnego dachu. Najwyższą jakość tych rozwiązań zapewnia Standard Wienerberger, charakterystyczny dla wszystkich produktów marki.

System Koramic – więcej niż dachówka

Dach to piękne pokrycie, ale i szereg akcesoriów niewidocznych gołym okiem. Podstawę systemu Koramic stanowi oferta dachówek, ale też kompatybilne akcesoria ceramiczne i techniczne. Poprawiają one estetykę i funkcjonalność oraz usprawniają montaż. Wśród ponad 20 wykrojów dachówek Koramic w szerokiej gamie kolorystycznej, znajdują się modele historyczne, takie jak karpiówki i zaprojektowane od nowa dachówki płaskie. Akcesoria techniczne, wśród których znajdują się paroprzepuszczalne membrany, taśmy wentylacyjne czy produkty mocujące, uzupełniają system, a dopasowane elementy ceramiczne zastępują trudne do wykonania i nie zawsze estetyczne obróbki blacharskie.

Duże formaty, proste formy

Ostatnie lata to także rozwój technologii i produktów, w tym nowe wykroje dachówek. Marka Koramic wzbogaciła się o modne, nowoczesne dachówki płaskie, co stanowiło odpowiedź na wyraźny minimalistyczny trend w architekturze. Pierwsze produkty, jak produkowana w Kunicach Orea 9, na stałe wpisały się w krajobraz polskich dachów. Efektem pierwszej w historii firmy współpracy z uznanym studiem projektowym F. A. Porsche jest dachówka Koramic V11. Widoczny na niej kształt litery V zapewnia optymalne odprowadzanie wody deszczowej. Jest to unikalny opatentowany wzór, niedostępny w ofertach innych producentów.
Wraz z rozwojem płaskich dachówek rosły też ich wymiary. Orea 9 czy Renesansowa Alegra 9 to dachówki, których zapotrzebowanie wynosi zaledwie 9 szt./m2. Przyspiesza to i ułatwia krycie dachu, ale jest też rozwiązaniem bardziej ekonomicznym. Duże dachówki sprawiły, że szlachetne pokrycia ceramiczne mogą konkurować cenowo z mniej trwałymi rozwiązaniami wielkoformatowymi.

Fot.: Wienerberger

Tradycja we współczesnym wydaniu

Marka Koramic to szerokie portfolio modeli historycznych bądź ich udoskonalone wersje. Takie dachówki jak Madura czy OVH Vario, tworzące w przekroju literę S, ale także uniwersalne dachówki renesansowe, jak wspomniana Alegra 9, pozwalają na szybkie, szczelne i oszczędne układanie pokrycia, a swym wyglądem do złudzenia nawiązują do historycznych pierwowzorów.
Karpiówka Koramic, dostępna w niezmienionej od lat formie lub produkowana na zamówienie w specjalnych wykrojach, to wizytówka wielu znanych polskich zabytków, którymi chwali się marka. Dzięki niewielkim rozmiarom sprawdza się na dachach o skomplikowanej formie rozbudowanych zamków i pałaców, ale i domów jednorodzinnych. Karpiówka to także cały system akcesoriów, dzięki którym dachy wyglądają imponująco, a dekarze mają ułatwione zadanie.

200 zabytków w 20 lat

Wienerberger ma najszerszą na rynku ofertę dachówek na obiekty historyczne. Oprócz wspomnianej Karpiówki, dostępnej w ośmiu wykrojach, czy holenderki OVH, oferuje także kilka modeli marsylek i innych holenderek oraz wykorzystywane w renowacji obiektów sakralnych dachówki mnich-mniszka.
Dachy obiektów historycznych podlegają takim samym regulacjom prawnym, jak sam obiekt. Restrykcyjne wymagania mają na celu głównie zachowanie lub przywrócenie pierwotnego stanu zabytkowego dachu nie tylko w jego formie, ale także rodzaju i kolorze pokrycia dachowego. Od ponad
20 lat Wienerberger wspiera konserwatorów, architektów i dekarzy, odnawiając z pomocą rozwiązań Koramic ponad 200 zabytków. Wśród nich znalazły się między innymi katedra św. Marii Magdaleny we Wrocławiu, obiekty zespołu zamkowego na Wawelu, Barbakan w Krakowie czy Pałac w Rogalinie. Jedną z najbardziej wyjątkowych renowacji wspieranych przez Wienerberger był zamek w Mosznie, gdzie prace dekarskie zajęły ponad siedem miesięcy. Specjalnie przygotowaną angobowaną karpiówką żłobkowaną marki Koramic pokryto dach o powierzchni 4700 m2.

Ceramika zrównoważona

Wienerberger, jako wiodący producent ceramicznych materiałów budowlanych, bierze na siebie odpowiedzialność za proces produkcyjny i daje przykład, jak można godzić nowoczesną technologię z ochroną środowiska. Zasoby naturalne, takie jak glina czy woda, są niezbędnymi elementami działalności, dlatego firma podejmuje szereg działań przyczyniających się do ograniczenia swojego wpływu na środowisko. Z myślą o efektywnym wykorzystaniu zasobów naturalnych do celów produkcyjnych odzyskuje się wodę z kopalni lub opadów, stawiając na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Wszystkie zakłady Wienerberger w Polsce od dłuższego czasu wykorzystują do produkcji energię elektryczną opatrzoną w 100% gwarancjami pochodzenia z OZE.
Ceramika to naturalny materiał stosowany od wieków nie bez przyczyny. Cykl życia produktu, możliwość recyklingu i powtórnego użycia, czyni ją produktem na miarę współczesnych oczekiwań w zakresie cyrkularności. Wienerberger jednak nie poprzestaje na tym i wciąż pracuje nad produktami sprzyjającymi dekarbonizacji, łącząc te starania z poprawą funkcjonalności i estetyki. Celem jest, by wszystkie nowoprojektowane produkty były przeznaczone do recyklingu.
Tak jest też w przypadku rozwiązań dachowych. Już dziś Wienerberger proponuje swoim klientom zintegrowane panele fotowoltaiczne Wevolt X-tile, które nie tylko produkują czystą energię, ale swoją estetyką przewyższają dostępne na rynku rozwiązana. Idealnie pasują do dachówek płaskich Orea 9 i Actua 10. Nie montuje się ich jednak na dachówkach, ale są z nimi w pełni zintegrowane. Po okresie użytkowania można je w 95% poddać recyklingowi.

Product: Wevolt X-Tile. Architect/developer: Ekowood Woonconcept. Client: Brummelhuis Projecten. Contractor: Verhaegh Bouwbedrijf, Grashoek. Installer: Lucius.nu, Boxtel. New constructed detached house with Wevolt X-Tile | Weidebox, Helden
Mood image of the Wevolt X-Tile black

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Back to top button