Firma dekarskaMarketing dla dekarzy

Dekarz ma moc!

Fachowiec stanowi cenne i bardzo istotne źródło informacji dla inwestora. Przy wyborze produktów dekarskich najważniejsza jest opinia wykonawców – tak uważa 48,4% inwestorów planujących remont dachu.

Tekst JOANNA FLORCZAK-CZUJWID

Rola dekarzy w polecaniu konkretnych producentów jest nie do przecenienia. Fot. Shutterstock.com

Siła marki wypowiedziana ustami fachowca nabiera dodatkowej mocy. Zatem współpraca na linii dekarz-producent to już właściwie konieczność. Dbałość o wykwalifikowanych i przeszkolonych wykonawców dachów jest jednoznaczne z wystawieniem doskonałej opinii dla produktu.

Jak często dekarze polecają konkretne marki?

Fakt polecania marek dekarskich przez fachowców to cecha oczekiwana przez inwestorów. Siedmiu na dziesięciu (7/10) fachowców-dekarzy poleca konkretne marki, a wśród nich dziewięciu na dziesięciu (9/10) przekonuje inwestora do zastosowania rekomendowanego produktu.
Średnia częstotliwość polecania przez dekarzy marek pokryć dachowych ciężkich wynosi obecnie 75,96%, wśród fachowców zajmujących się montażem pokryć dachowych blaszanych wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 71,23%, zaś dla dachów bitumicznych – 72,73%. Z kolei dekarze montujący pokrycia dachowe z dachówki modułowej średnio polecają marki w 71,51% przypadków.

Częstotliwość polecania marek pokryć ciężkich. Źródło: ASM
Częstotliwość polecania marek blachy modułowej. Źródło: ASM
Częstotliwość polecania marek pokryć dachowych blaszanych. Źródło: ASM
Częstotliwość polecania marek pokryć dachowych bitumicznych. Źródło: ASM

Jaka jest skuteczność rekomendacji dekarzy?

Badania wykazały, że wpływ dekarzy na rynek sukcesywnie rośnie. Średni stopień skuteczności polecania konkretnych marek pokryć dachowych ciężkich wynosi obecnie 87,32% co w stosunku do ubiegłego roku stanowi wzrost o 1,12 pkt. proc.
Dla pokryć dachowych blaszanych wskaźnik skuteczności polecania wynosi obecnie 88,25%, co stanowi wzrost wskaźnika o 3,05 pkt. proc. w stosunku do ubiegłego roku.
Dekarze bardzo skutecznie polecają również marki blachy modułowej. Średni stopień skuteczności polecania w zakresie tego asortymentu to 86,88%, a wzrost wskaźnika wynosi 2,88 pkt. proc. Dla pokryć dachowych bitumicznych wskaźnik skuteczności polecania wynosi 87,81%.
Wyniki te są potwierdzeniem kluczowej roli wykonawcy w procesie decyzyjnym inwestorów. Warto wspomnieć, że:

  • 36,9% wykonawców montujących blachę modułową,
  • 40,0% fachowców montujących pokrycia dachowe ciężkie (ceramiczne i betonowe),
  • 41,4% wykonawców montujących pokrycia dachowe blaszane oraz
  • 41,9% dekarzy montujących pokrycia dachowe bitumiczne

twierdzi, że każde potwierdzenie znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości (10 na 10 poleceń).

Stopień skuteczności polecania marek pokryć dachowych ciężkich. Źródło: ASM
Stopień skuteczności polecania marek blachy modułowej. Źródło: ASM
Stopień skuteczności polecania marek pokryć dachowych blaszanych. Źródło: ASM
Stopień skuteczności polecania marek pokryć dachowych bitumicznych. Źródło: ASM

Polecanie innych produktów wykorzystywanych przy budowie dachu

Średnia częstotliwość polecania narzędzi dekarsko-ciesielskich to obecnie 74,6%. Dla okien dachowych współczynnik ten wynosi 71,68%, dla systemów rynnowych – 73,33% a dla membran dachowych – 73,56%. Skuteczność polecania narzędzi dekarsko-ciesielskich kształtuje się na poziomie 87,85%, okien dachowych – 87,17%, systemów rynnowych – 89,19%, a membran dachowych – 73,56%.
Jakie marki pokryć dachowych i pozostałych produktów do budowy dachu cieszą się najwyższym zaufaniem dekarzy? Aktualnych odpowiedzi na to pytanie udziela Ranking Budowlana Marka Roku 2022, który został ogłoszony 7 czerwca tego roku. Pełne wyniki kilkudziesięciu kategorii produktowych, w tym z branży dekarskiej znajdują się na stronie internetowej rankingmarekbudowlanych.pl.


JOANNA FLORCZAK-CZUJWID
ASM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Back to top button