Firma dekarskaMarketing dla dekarzy

Dekarze mają głos

Fachowiec to osoba mająca nieoceniony wpływ w procesie decyzyjnym dotyczącym produktów budowlanych. Dekarze w codziennej pracy korzystają z materiałów i narzędzi w profesjonalny sposób. Dysponując przy tym zarówno praktyczną, jak i teoretyczną wiedzą wzbogaconą wieloletnim doświadczeniem.

Tekst KATARZYNA ŚWIATŁOWSKA

Składowa tych elementów sprawia, że fachowcy zaraz po partnerze (mężu, żonie) są najczęściej wybieranymi osobami mającymi wpływ w procesie wyboru materiałów budowlanych i wykończeniowych. 36,6% badanych twierdzi, że fachowiec ma bardzo duży wpływ na wybór materiałów budowlanych, w tym także dekarskich.
Kolejną osobą, wspierającą decyzyjność jest sprzedawca w sklepie. Z badania wynika, że 18,8% respondentów uważa jego wpływ za bardzo duży. Jest to znakomity dowód zaufania, jakim darzą badani wykonawców dachów, ale również potwierdzenie ich wiedzy praktycznej i teoretycznej.

Opinia dekarzy w procesie polecania konkretnych marek budowlanych

Polecanie to wyjątkowy mechanizm wpływający na dokonywanie zakupu konkretnego produktu. Dzięki polecaniu zwiększa się świadomość klienta dotycząca danej marki. Jest on w stanie pozytywnie ją kojarzyć. Co więcej, w oczach klienta produkt ten staje się bardziej świadomym wyborem, ponieważ polecił go specjalista w dziedzinie dekarstwa. Biorąc pod uwagę obecną sytuację rosnących cen materiałów
budowlanych, opinia ekspertów może okazać się niezwykle pomocna, ponieważ wiedzą oni, jakie produkty pozostają w odpowiednim stosunku ceny do jakości.

Średnia częstotliwość polecania produktów w branży dekarskiej

Średnia częstotliwość polecania produktów z kategorii blach modułowych wynosi 73,24%. Dla blaszanych pokryć dachowych jest to wartość 69,88%. Polecanie marek ciężkich pokryć dachowych kształtuje się na poziomie 72,30%, a marek membran dachowych – aż na 75,24%. Dekarze zajmujący się montażem dachowych pokryć bitumicznych określają częstość polecania na 74,80%.

Skuteczność polecania marek związanych z branżą dekarską

Stopień skuteczności polecania produktów z kategorii blacha modułowa wynosi w tym roku 84,30%. Dla blaszanych pokryć dachowych skuteczność jest na poziomie aż 82,98%. Dekarze biorący udział w badaniu skuteczność w polecaniu ciężkich pokryć dachowych określili ją na 83,31%. Zanotowano znaczny wzrost w odniesieniu do poprzedniego roku w kategorii membran dachowych: w latach ubiegłych wynosił 73,56%, a obecnie – aż 83,95%. Ponadto skuteczność w polecaniu przez dekarzy dachowych pokryć bitumicznych wynosi 84,73%. Warto również nadmienić iż dekarze z powodzeniem polecali okna dachowe na poziomie 83,18%, a narzędzia ciesielsko-dekarskie udało im się rekomendować w 84,36%.

Monitorowanie branży kluczem do rozwoju firmy

Branża dekarska jest spoiwem branży budowlanej. Warto zatem monitorować jej rozwój przez badania oraz rankingi, takie jak na przykład Budowlana Marka Roku. Ranking realizowany jest z wykonawcami, w tym również z dekarzami mającymi ogromną wiedzę z zakresu produktów i ich użytkowania. Dzięki temu otrzymane informacje są bogate w doświadczenie oraz fachowość. Budowlana Marka Roku to nie tylko informacje z zakresu polecania to także zestawienie topowych marek poszczególnych produktów budowlanych w odpowiednich kategoriach. Szczegółowe wyniki Budowlanej Marki Roku 2023 dostępne są na stronie https://budowlanamarkaroku.com/.

Więcej informacji o projektach i badaniach rynku budowlanego na stronie internetowej asmresearch.pl.


KATARZYNA ŚWIATŁOWSKA
Analityk rynku, ASM Research Solutions Strategy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Back to top button