Firma dekarskaMarketing dla dekarzy

Nowoczesna firma dekarska

Prowadząc własny biznes często zadajemy sobie pytanie: co jest potrzebne, żeby nasza firma dobrze działała i rozwijała się? Dlaczego są firmy, które odnoszą sukcesy i są takie które upadają?

Tekst BOGDAN KALINOWSKI


Niezależnie od dziedziny, w jakiej prowadzimy biznes, powody do posiadania nowoczesnej firmy są takie same:
• zarobienie większej ilości pieniędzy (większa marża, mniejsze koszty);
• zdobycie nowych klientów;
• właściwe gospodarowanie czasem;
• ograniczenie ilości problemów i stresu.

Elementów składających się na nowoczesny biznes jest wiele. Zanim jednak spróbujemy wymienić przynajmniej część z nich, warto zwrócić uwagę, że praca powinna sprawiać nam przyjemność. Jest to możliwe pod warunkiem, że będziemy funkcjonowali w zgodzie ze sobą. Każdy z nas jest inny. W oparciu o to dobrze opracować swoją własną, dopasowaną do siebie drogę. Warto pomyśleć nie tylko o tym, co jest tu i teraz. Bardzo ważne okazuje się być działanie z planem i perspektywą.

Postęp, stały rozwój i wychodzenie poza stereotypy sprawi, że nasza firma sprosta konkurencji. Musimy stale myśleć jak być lepszym, sprawniejszym i nie chodzi wcale tylko o to, aby być lepszym od innych, ale jak być lepszym w ogóle.

DACH NA HORYZONCIE

Poświęcając czas na inne działania niż wykonanie kolejnych dachów, pozornie tracimy pieniądze. Zyskujemy coś niepowtarzalnego – inwestujemy w swoją przyszłość, a właśnie myślenie o przyszłości jest najważniejsze.

W dzisiejszych czasach niezależnie od dziedziny działalności bardzo ważne jest stworzenie silnej marki osobistej. Jest to jedyna skuteczna droga do sukcesu zawodowego. Wiedza, umiejętności i kompetencje – są bardzo istotne, ale równie konieczna jest autopromocja. Marka osobista musi być autentyczna, spójna osobowościowo i wiarygodna.

Oczywiście wydaje się, że mówimy o ogólnie znanych zagadnieniach, ale czy jesteśmy ich świadomi i pamiętamy o tych wszystkich nawet najdrobniejszych elementach? Wszyscy wiemy o tym, że musimy być dobrymi fachowcami. Powinniśmy mieć umiejętności zawodowe i biegłą znajomość nowych technologii. Nie możemy jednak zapominać, że na wzmocnienie właściwego wizerunku wpływają w znaczący sposób takie rzeczy jak wygląd (odpowiednia prezentacja), narzędzia, jakich używamy (cenione marki). To one wzmacniają nasz wizerunek jako eksperta.

Równie ważne jak kompetencje twarde są kompetencje miękkie. Mowa ciała, umiejętności interpersonalne, sposób mówienia, a nawet modulowanie głosu mają znaczący wpływ na nasz obraz w oczach klienta. Warto specjalizować się w konkretnych umiejętnościach, nie zapominając jednocześnie, że w pewnym zakresie trzeba być wszechstronnym.

DZIAŁANIA ONLINE

Nowoczesna firma to również social media – Facebook, Twitter, Instagram oraz aktywny udział na fanpage’ach. Ważne jest obserwowanie stron tematycznych związanych z wykonywaną pracą. Warto stawać się częścią społeczności branżowej. Pomocne w tym są organizacje branżowe takie jak Polskie Stowarzyszenie Dekarzy. Nieodzowne jest wymienianie spostrzeżeń i poglądów oraz podpatrywanie innych (w sensie pozytywnym).

Nowoczesny biznes to wyróżniający się produkt, monitorowanie aktualnych trendów i analiza rynku. Warto krok po kroku zbudować i prowadzić nowoczesną firmę dekarską. Każdy z nas ma swoje przemyślenia i umiejętności. Warto wymieniać się doświadczeniami. Powinniśmy poruszać tematy, które ułatwią nam pracę i życie. Musimy się rozwijać. Dobrze korzystać zarówno ze szkoleń produktowych, jak również podnosić swoje umiejętności z zakresu marketingu, rozmów z klientem i negocjacji. Wszystkie te umiejętności pozwolą nam wygodniej żyć i pracować, być odpornym na stres oraz lepiej zorganizować swoje życie zawodowe, tak aby móc również realizować swoje pasje.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Artykuły

Zobacz równieź
Close
Back to top button