Konferencja on-line Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy DEKARZ 21

21lat Stowarzyszenia, 21 rok, XXI wiek. Po sukcesie pierwszej konferencji on-line z lutego, aspiracje i oczekiwania były znacznie wyższe.

Tekst ARTUR BEDNARSKI


FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

Organizatorzy mieli trudne zadanie: stworzyć wydarzenie, które będzie unikatowe, ciekawe i angażujące, a do tego przyciągnie uwagę dużego grona widzów. Po raz pierwszy transmisja odbywała się równolegle z dwóch studiów, a każdy widz mógł w dowolnym momencie przełączać się pomiędzy wirtualnymi pokojami i oglądać jeszcze więcej ciekawych wystąpień.

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

Konferencję rozpoczął prezes Bogdan Kalinowski wraz z dyrektorem Grupy Produktów MTP, Dariuszem Muślewskim. Otwarcie miało miejsce w nietypowej scenerii – na dachu hali 15 Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zaraz po tym, transmisja przeniosła się już do właściwego studia, gdzie uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych mogli uczestniczyć w panelu, który z powodzeniem można nazwać lekcją on-line z doradztwa zawodowego – przedmiotu z programu nauczania dla najstarszych roczników.

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

Wojtek Kaczmarczyk, znany już dekarzom youtuber, poprowadził dalszą część konferencji. O zawodzie dekarz, w rozmowie z prowadzącym, mówił Dariusz Jurga – Mistrz Polski Młodych Dekarzy i Mistrz Świata IFD, związany z dachami odkąd skończył 13 lat!

Chwilę później, do studia dołączył Bartek Dudziński – Mistrz Polski i Wicemistrz Świata, reprezentant Polski w konkursie
EuroSkills oraz Mirek Skrok – uczestnik Mistrzostw Polski 2020, uczeń Zespołu Szkół Budowlanych i Ogólnokształcących w Biłgoraju. Goście rozmawiali o swoich motywacjach do związania się z dekarstwem, nauce zawodu oraz udziale wrywalizacji.

Patryk Bianga, wiceprezes Oddziału Pomorskiego PSD, wspiera Bartka w przygotowaniach jako ekspert z branży dachowej. Wraz z Katarzyną Jurkevic z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji opowiadali o tym imponującym wydarzeniu, które po wielu perturbacjach związanych z pandemią, ma szansę odbyć się we wrześniu tego roku.

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

W specjalnie przygotowanym materiale video, Sabina Sujew – przewodnicząca marketingu IFD przedstawiła Międzynarodową Federację Dekarzy i jej działania, a Pascal Civati – dyrektor IFD, zaprosił młodzież do rozwijania swoich umiejętności i startu w kolejnych edycjach Mistrzostw Młodych Dekarzy.

Niespodzianką dla widzów była wideo wiadomość od Adama Małysza, który – niestety – nie mógł pojawić się w studiu. Sportowiec podkreślił, że sam jest dekarzem i ten zawód zawsze będzie mu bliski. Zachęcał uczniów do nauki dekarstwa w szkole. Zaraz po nim, do studia wszedł Mariusz Pudzianowski, najbardziej znany z polskich strongmanów oraz Małgorzata Lubczyńska, dyrektor ds. marketingu firmy Blachy Pruszyński.

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY
FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

Goście opowiadali o współpracy z PSD, a także wspieraniu projektu Zawód Przyszłości Dekarz. Kiedy uczniowie byli zajęci oglądaniem treści przygotowanych specjalnie z myślą o nich, w drugim studiu przedstawiciele szkół, doradcy zawodowi oraz rodzice mogli posłuchać o wielu działaniach proedukacyjnych Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. O merytoryczne treści zadbał Artur Bednarski, kierownik projektu Zawód Przyszłości Dekarz. W roli prowadzącego gościł on w studiu Arletę Adamczak-Puk, dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych, oraz Jakuba Maćkowiaka i Patryka Olejniczaka, dekarzy z Oddziału Wielkopolskiego PSD. Rozmowa toczyła się głównie na temat współpracy szkoły z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy, działań promujących dekarstwo oraz lokalnych inicjatyw wspierających edukację.

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

Widzowie mieli możliwość zadawania pytań na czacie, na których część udało się odpowiedzieć w czasie transmisji. Pozostałe odpowiedzi pojawią się w mediach PSD po konferencji. Ponownie, w studiu 1 konferencji, pojawił się Bogdan Kalinowski i przedstawił ideę, jaka przyświecała organizatorom przy tworzeniu tego wydarzenia. Zachęcał również dekarzy, aby angażowali się w promocję zawodu. Tuż po nim, widzowie obejrzeli najnowsze wyniki badań ASM-Centrum Badań i Analiz Rynku, które skupiły się na wpływie pandemii na branżę budowlaną.

W kolejnej rozmowie Jacek Siwiński, prezes firmy VELUX Polska, mówił o potrzebach dalszego wspierania szkolnictwa
branżowego, a także współpracy producenta z wykonawcami. Do studia dołączył następnie Adam Mitura, założyciel Mitura Academy – specjalizującej się w rozwoju przedsiębiorstw. Głównym tematem rozmowy stała się definicja nowoczesnej firmy i możliwe kierunki działania, prowadzące do tego, by taką firmą zostać.

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

W studiu 2, trwała równoległa transmisja, w której Artur Bednarski wraz z Arkadiuszem Gnatem – kierownikiem Oddziału Mazowieckiego PSD i managerem Ośrodka Kształcenia Dekarzy w Pruszkowie, rozmawiali na temat oferty szkoleniowej Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. W dalszej części programu, panowie skupili się na ciekawym wyposażeniu dla dekarzy, dającym bezpieczeństwo lub ułatwiającym codzienną pracę.

W studiu pojawiła się też makieta dachu, gdzie Patryk Olejniczak i Jakub Maćkowiak zaprezentowali działanie specjalnej wyciągarki do montażu okien dachowych. Zrobili to w bardzo niecodzienny sposób – podnosząc nie skrzydło okna, ale prowadzącego!

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY

Kolejnymi gośćmi Wojtka Kaczmarczyka w studiu 1 byli: Adam Chojnacki – właściciel firmy ADACH Green Building, Dariusz Tymiński – przedsiębiorca prowadzący Zakład Remontowo-Budowlany, a także Arkadiusz Gnat. Panowie porozmawiali o zmianach na rynku i nowych wymaganiach inwestorów, a także atrybutach nowoczesnej firmy.

FOT: POLSKIE STOWARZYSZENIE DEKARZY


Po krótkiej przerwie, w tematykę systemów solarnych wprowadził widzów Rafał Michalski, prezes Grupy Blachotrapez, a do studia weszła Żaneta Koźmińska – członek zarządu Revolt Energy i w rozmowie z prowadzącym mówiła o coraz bardziej popularnej fotowoltaice i kwestiach związanych z jej montażem na dachu. W tym samym czasie, w studiu 2 Adam Mitura prowadził ciekawą prelekcję o możliwościach usprawnienia działania firmy dekarskiej, wymiernych


korzyściach i możliwych trudnościach z wdrażaniem zmian, zapowiadając jednocześnie nowy cykl materiałów, które w niedługim czasie pojawią się w mediach PSD. Transmisję całej konferencji śledziło niemal 800 osób. To ponad dwukrotnie więcej niż poprzednie wydarzenie online, przygotowane przez zespół PSD. Patrząc na frekwencję i ogromny odzew nauczycieli, którzy entuzjastycznie podeszli do tematyki, z pewnością można stwierdzić, że organizacja tego wydarzenia była bardzo dobrą decyzją. Otrzymaliśmy wiele pytań o możliwość obejrzenia tego materiału w późniejszym terminie.

Dlatego krótko po transmisji na żywo nagrania znalazły się na kanałach YouTube Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy i Zawodu Przyszłości Dekarz. Czy będzie kolejne takie spotkanie? Niewykluczone.

Napisz komentarz